Povežimo se



Politika Privatnosti
Uslovi Korišćenja

Trendovi u seo optimizaciji za 2017tu godinu

by: Sanin Hamzagic

Kada govorimo o ovoj temi moramo imati u vidu da postoje dva razloga zbog kojih se vrši optimizacija ovog materijala: optimizacija za pretraživače (Google, Yahoo, Bing…) I optimizacija za OnSite SEO.

Google

Google se jasno i u potpunosti okreće ka svetu mobilnih uređaja. Mobile-first Indeksiranje koje Google nameće okrenuto je primoravanju promene načina razmišljanja sa desktop ka mobilnom. Iako su linkovi i dalje osnov za dobro rangiranje, Google pretraga je okrenuta gotovo isključivo ka intuitivnoj i personalizovanoj pretrazi Iz istog razloga glasovna pretraga postaje sve značajnija, naročito zbog Bing pretraživača koji ima drugačiju poslovnu strategiju od Google, a to bi moglo da ozbiljno utiče na razvoj pretrage.

U svetu mobilnih uređaja, značaj lokalne pretrage raste. Akvizicija start-ap-ova kao što su MoodStock and EyeFluence sugeriše nam da će seems to suggest that video/fotografija i video/fotografija marketing biti centralni fokus za Google-a. Razlog za ovaj fokus bi mogao biti u statistici koja govori da se YouTube muči u borbi protiv Facebook (i sa ostalim konkurentima) kada je u pitanju video/fotografija i njihova monetizacija.

Šta možete da uradite u za vaš sajt u 2017-oj?

1. Pripremite se za mobile-first indeksiranje

Kada je Google najavio prelazak na mobile-first indeksiranje u Novembru, nije specifirao kada će se ta izmena dogoditi. Najavljeno je da će biti pokrenuti eksperimenti koji će dovesti do ove vrste indeksiranja. Ovo znači da smo još uvek u desktop-prvo indeksirnju ali gotovo je sigurno da će do prelaska doću tokom 2017te godine.

Dakle, imate dovoljno vremena da napravite bilo kakvu mobilnu verziju svog web sajta (bilo da je u pitanju mobilni sajt, responsive, adaptivni web sajt, amp ili pwa).

Sa toliko internet saobraćaja koji dolazi sa mobilnih uređaja, potrebno je prvo misliti na mobilnog korisnika prilikom izrade stranice kao i rasporeda i ponude. Dobra stvar je da će internet saobraćajne preko mobilnih uređaja procentualno nastaviti da raste. Doduše, uvek će biti preduzeća koja jednostavno nemaju veliki procenat mobilnog saobraćaja

2. Sadržaj desktop i mobilnih sajtova trebalo bi da bude isti.

Imajte na umu da se rang sajta može izgubiti ukoliko je sadržaj vidljiv na desktop verziji sajta, a skriven na mobilnoj. Kada do prelaska na mobile-first ideksiranje dodje sajtovi koji nisu obratili pažnju na ovaj detalj izgubiće rejting. Google, s toga, predlaže responsive kao najbezbolniji način da se izbegne ovakav problem.

Obiman sadržaj, onaj koji sadrži više od 2.000 reči, dokazano je da postiže bolje u rezultate u pretrazi. To je nešto što su mnogi SEO stručnjaci usvojili još pre par godina i još uvek je „melem" za one koji žele da organski rangiraju sajt i pruže vrednost koja je potrebna za pretvaranje web sajt posetilaca ukupce, pratioce ili lead-ove.

3. Sigurnost – prelazak na HTTPS

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) protokol obezbeđuje razmenu podataka između korisnika i web sajta. Korisnici su sve više zainteresovani za bezbedno surfovanje i ne žele ništa manje od toga, naročito ako je u pitanju web shop ili sajt na kome se ostavljaju bilo kakvi podaci

Cena prelaska na HTTPS je minimalna, a i migracija web sajta je veoma lako, o bilo kojoj platformi da je reč. Benefiti koji se dobijaju su višestruki. Google je potrvdio da je HTTPS protokol optimizacijski faktor.

4. Društvene mreže postaju još važniji referral

Referral – označava upućivanje ka web sajtu. Ukoliko imate dobro razvijeno prisustvo na društvenim mrežama u poziciji ste da više upućujute korisnike ka vašem sajtu. Razmislite samo koliko aktivnosti i angažovanja se desi na socijalnim mrežama u toku samo jednog dana.

Ljudi se obraćaju kompanijama na društvenim mrežama kada im je potrebna korisnička podrška, a kompanije su aktivne na sve većem broju socijalnih platformi tokom celog dana. Dakle, kvalitetan referral saobraćaj dolazi sa društvenih mreža.

5. UX (user experience) će nastaviti da pruža koristi

Pozabavite se user experience-om i optimizacijom konverzija kako na desktop tako i mobile verziji sajta.

User experience je iskustvo koje korisnik ima dok surfuje vašim web sajtom. Ukoliko je sve pregledno, ugodno i ’na svom mestu’ korisnik će se češće vraćati i duže ostajati na sajtu.

Postoji više koristi koje možete imati kada vaš sajt nudi ugodan user experience. Svi oni imaju direktan uticaj na SEO. Korisnici ostaju duže na sajtovima koji ih ’uključuju’ svojim sadržajem i izgledom, što direktno smanjuje Bounce Rate.

Duže zadržavanje na sajtu povećava šanse za Konverzijom (bilo koja željena radnja korisnika koja za vas ima neku vrednost – kupovina, ostavljanje email-a, poziv, upit i sl.). U najdaljoj instanci od dobrog User Experience-a možete očekivati like, share ili follow.

6. Ubrzavanje učitavanja web sajta

Google sve više ceni Ubrzane Mobilne Stranice - Accelerated Mobile Pages (AMP). Ovakve web strane se učitavanju izuzetno brzo, gotovo instant, čime nude još bolje iskustvo za korisnike. Za WordPress sajtove postoji i AMP plug-in.

Pored prelaska na ovakve vidove kodiranja radi ubrzanog učitavanja stranica, poželjno je da se pozabavite i drugim aspektima ubrazavanja učitavanja kao što su: optimizacija slika i fotografija, sređivanje koda, čišćenje head sekcije ali i malo ozbiljnih kao što je serve-side optimizacija i poboljšanja koja se tiču header expire-a, keep alive-a, mime tipova i htaccess-a

7. Linkovi

Linkovi će nastaviti da budu nus-proizvod izvrsnog sadržaja.

Linkovi nigde ne idu – oni su i daljeključni faktor za rangiranje sajta. Ukoliko vas brine kako da osigurate što veći broj linkova, posvetite se kreiranju sadržaja koji će privući ljude da ga ’dele’ i likuju ka njemu.

Koristite što više slika, infografika, studija slučaja, izveštaja i generalno što detaljnijih informacija kako bi vaš tekst bio više od jednostavnog blog posta na bilo koju temu.

Bonus savet

Implementiranje strukturiranih podataka na mobilnu verziju sajta.

Strukturirani podaci se odnose na vrste podataka sa visokim nivoom organizacije, kao što su informacije koje se upisuju u data baze.

Za više informacija o ovome posetite sajt https://developers.google.com/search/docs/guides/intro-structured-data